Vliegfietsen

Your number 1 in Vliegfietsen ;-P Vliegen en fietsen, vliegfietsen en fietsvliegen (sorry non-Dutch speaking people, this blog is in Dutch)

maandag, juli 03, 2006

Onderweg I

Uit mijn reisboekje.

22 juli 2000 (De etappe Bemelen - Schöndorf (B))

(....)Inmiddels is het blijkbaar tijd voor een surrealistisch ervaring. In Schönberg aangekomen wordt de camping geheel volgens de Belgische traditie niet aangegeven op de diverse borden. Als ik aan de rechterkant van de weg een grote tuin met partytenten ontwaar ga ik op zoek naar iemand die me weg kan vragen.
Achter de openstaande deur van zijn bestelauto staat een beetje ranzig, typisch belgisch mannetje. Als ik hem in het Duits aanspreek klettert zijn urine onder de autodeur bijna over mijn voeten. “Ne pas sprechen Deutsch, bin von Liége” hakkelt het belgje me toe om vervolgens zo neutraal mogelijk kijkend door te zeiken.
Enigszins verbaasd door dit voorval zoek ik maar een echte autochtoon om de weg te vragen. (....)

Labels: