Vliegfietsen

Your number 1 in Vliegfietsen ;-P Vliegen en fietsen, vliegfietsen en fietsvliegen (sorry non-Dutch speaking people, this blog is in Dutch)

maandag, juli 03, 2006

Onderweg II

Van dezelfde vakantie.

Elfde dag 1 augustus 2000
Campo - Cremona

(....)
Inmiddels is het wat vlakker geworden en is het uitzicht op de Alpen prachtig. Een tussenstop in een gehuchtje gebruik ik om een tassenrekje weer vast te zetten en foto’s van het landschap te maken. Op het moment dat ik weer op de fiets wil stappen verschijnt er een Marco Pantani look-a-like die een gesprekje met me aanknoopt over, jawel, fietsen. Als ik vraag of hij misschien wat water voor me heeft troont hij me mee naar binnen en giet zonder dralen drie flessen mineraalwater in mijn bidons leeg. Mijn mededeling dat kraanwater goed genoeg is wordt gewoonweg genegeerd. Wat blijkt, hij is hier alleen maar om het huis van een kennis te schilderen, die heeft blijkbaar geld zat dus die paar flessen mineraalwater doen er niet toe.
Ik moet verder zijn racefiets bewonderen en krijg een zakje stimulerende middelen aangereikt dat ik in het bidonwater moet oplossen. Goed tegen de kramp, deelt hij me mee. Nog nooit last van gehad op deze reis, zelfs niet tijdens de etappe naar Chur, maar beleefdheidshalve neem ik het toch maar aan.

Die dag reed ik 180 kilometer......... er zat Creatine in het poedertje.......
(....)

Labels: